zaterdag 20 oktober 2018

Lang of kort.

Billie bracht een houten rups mee.

En dit muziekje wind je op door aan het knopje te draaien.

We draaien rond zolang het muziekje speelt.
Hoe langer je draait aan het knopje
hoe langer het muziekje speelt.
en vullen ons blad 'draaien' aan.

We proberen het kleurenpatroon na te rijgen.

Evenlange rupsen maken.


Langere rupsen maken.


Lang en kort.


Op de grond zie je het verschil duidelijker.

Maxime meet de rups met een plooimeter.
Hij is niet evenlang.

Cas werkt zijn vrije tekst af.




We leggen er het spel van het atelier bij.
Hoeveel kaartjes hebben we nodig om ze even lang te maken ?



Raissa, Cas en Maxime leggen het spel uit 
dat ze vorige week aanleerden in het atelier.

We spelen een variant.







We maken een weeklijn van het spel.
Zo kan je thuis de dagen aanduiden.


Lange en korte rupsen sorteren naar kleur en/of grootte.








Lange en korte rupsen rollen met de vlakke hand.



De potjes zetten we in de volgorde van de dagen van de week.


Ada wilde het liedje van de bus zingen.
We maken een bus met een bank.


We hadden geen plaats genoeg voor alle kinderen...
Hoe lossen we dat op ?
We maken de bus langer...


 We verzinnen een verhaal en beelden het uit.


Dit stokpopje komt naar boven door op het stokje te duwen.
Het stokje groeit als het ware.

Liedje

Ik ben clowntje Tiereliet
ik hoor je wel maar ik zie je niet.
Willen jullie mij toch even zien
Klap in je handen dan kom ik misschien.
(telkens ander kunstje uitbeelden)
Fwieieieieieieiet (popje komt naar boven)





"Ik word daar zo moe van, van dansen"


Jules had een verzoek.
Een hoge toren bouwen zoals het liedje enkele weken geleden.

Wat is nu het verschil tussen GROOT /KLEIN
                                              HOOG /LAAG
                                                LANG /KORT ?
We gaan er mee verder in de komende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten